Vorige zondag mocht Yann naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje. Een van mijn goede voornemens was om meer zelfgemaakte cadeaus te geven en dit is natuurlijk het ideaal moment. 3-jarige meisjes zijn nog niet zo streng als iets oudere meisjes. Het plan was om een tasje te maken, overal op het internet vind je tutorial hoe het moet. Na veel lezen en overal ideetjes opdoen, heb ik maar zelf een patroontje  “gemaakt” op basis van een exemplaar uit Yelena’s uitgebreide collectie (ze heeft er veel meer dan ik).

Het stofje was rap gekozen. Ik heb ooit een paar half meterkes vilt gekocht (ik wou eerst doopsuiker zakjes maken maar dat is er niet van gekomen) en een bijpassende katoentje van de IKEA voor de binnenkant.  De naam is van vilt en erop gelijmd.

 Het ging vlotjes, al had mijn machientje wat moeite om de handvaten vast te stikken (door 5 – 6 lagen vilt). Maar ik ben tevreden met het resultaat. Voor de veiligheid had ik er nog een boekje (niet zelfgemaakt :-)) bijgedaan. Lana vond het goed. En Yann vond het een super feestje (koekjes versieren, taart en pannekoeken eten).

