Het stond al efkens op mijn todo lijstje maar had de moed / kennis / … niet om eraan te beginnen: kantbreien. Tot ik vorig jaar zag dat in het wolwinkeltje Ln leuven er een lessenreeks “Estlands kantbreien” startte en er was nog plaats!
Na 3 van de 5 lessen is het midden af. Het is gebreid in “Spinni” wol. Iedere sjaal heeft rondom een boordje en in het midden de typische kantpatroontjes. Het fotograferen moest rap gebeuren, de speldjes zijn heel aantrekkelijk voor kinderhandjes.
055
In de volgende les(sen) gaan we nog een boordje breien en deze eraan zetten.
De lessen zijn voorlopig super meegevallen. Ik ben ondertussen begonnen aan mijn grote sjaal: een sampler sjaal. Deze bestaat uit een 8-tal patroontjes gescheiden door een boordje. Als wol heb ik terug voor Spinni gekozen maar de paars/rode kleur. Ik ben nog aan de boord bezig (op de trein) en hoop deze sjaal op 8 maand te breien (1 patroon reeks per maand). Dus begonnen in maart-> begin april toont ik mijn eerste reeks.
Ik ben al benieuwd of ik de planning haal.
P.S. een blogster en ervaren breister (Mme Stina) volgt deze reeks ook en heeft over haar kantbreiwerkje ook een >blogje geschreven.

