Voor de krokusvakantie was het al carnaval op school en in de creche. Yann mocht een week verkleed naar school, maar hij was tevreden met zijn gekochte verkleedkleren( Mega Toby en zijn ridderpak van vorig jaar). Elise koos een roos tule rokje van Yelena en Yelena wou als bruid. Ze had in de winkel een verkleedjurk gezien. Maar helaas, ik wou absoluut voor 1 van mijn kids verkleedkleren maken. Dus pech voor haar. Ze wou een witte jurk met wat roze, pof mouwen, kraagje, een strik, tule, een zwierrok en een sleep. Voor het bovenstukje gebruikte een patroontje uit “Zelfgemaakte kleertjes” en maakte het 2cm breder. De rok bestaat uit 2 delen. De onderrok is een 5-panden (iets breder dan een) cirkel rok (3 vooraan en 2 achteraan, voor de knopenrij) met erboven een tule rok (3m tule gerimpeld).
015.

Alles samen toch iets van 2,5m stof. Mijn goede voornemen van niet meer stof te kopen dan ik gebruik, ben ik herbegonnen in maart (na de solden en het stoffenspectakel in Leuven). šŸ™‚
De jas waarop ze zit, komt in een volgend berichtje. Toen moest er nog een kap bijkomen.

