Lang geleden  (ondertussen al 3 jaar geleden) kocht in een oud patroontje (jaren 50?) voor een winterjas voor Yelena en vergat het helemaal. Vorig najaar kwam ik het terug tegen en ben er eens aan begonnen. Het heeft wat geduurd maar in deze lente was die eindelijk af.   Snel wat foto’s ervan genomen (al in april) en daar bleef het bij. (al heb ik reeds een voorsmaakje getoond)

Maar ik vind de jas te mooi om er niet over te schrijven (en ze is nog groot genoeg, ze komt nog van pas deze winter). Er zit heel wat stof is 2.5 m buitenstof (iets wol) en 2.5m katoenen binnenstof (rood met witte hartjes – natuurlijk). Volgens de stoffenwinkel is de buitenstof warm genoeg en moest er geen warme binnenvoering in /tussen.

045

De kap vind ik niet zo geslaagd, een beetje te groot. Maar deze doet ze toch alleen aan als het regent.

046

en ik heb nog genoeg liggen voor een jasje voor mij (als ik ooit eens 5 minuten tijd heb…).

